Reclame om van te janken

16-03-2018    10:24   |    Goedemorgen

Marketing draait om het losweken van emotie bij de potentiële klant. Dat kan met humor, irritatie of, zoals MasterCard, met een kort verhaal tjokvol emotie.

Een dochter verlangt terug naar de tijd dat zij en haar vader sleutelde aan een auto, dus besluit ze die oude auto te restaureren. Die stond immers nog in haar achtertuin. Ze zwoegt en zweet en krijgt uiteraard voor de finishing touch hulp van haar MasterCard. De climax van de korte video is uiteraard om te janken. Niet omdat het zo'n slechte reclame is, maar vanwege de emotionele climax natuurlijk. En dat werkt, als reclame. MasterClass associeert zich op deze manier met nostalgie, familiebanden en happy endings.

Zelf zien? Hier klikken!


Reacties (1)

Pr at 23.03.2018

Een vrouw die een auto d'r vader restaureert ... science-fiction ....

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

What's your flavour?

Aardbei, citroen, chocolade? Of misschien ijs met tomaten of paprikasmaak? Wij laten onze eigen Goedemorgen haan proeven. Trouwens als je...

Veranderende energiewereld

“De energietransitie is al enige tijd in volle gang en daarom is het juist nu zo belangrijk om in te stappen”, stelt Marina Lammers. Ze is...