Blog: Niets is zo blijvend als verandering

21-12-2020    09:24   |    Laura Nowee

Een weblog Laura Nowee, zij is werkzaam als marketeer bij JEM-id. Laura schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Verandering is over het algemeen niet onze meest favoriete bezigheid. Sterker nog: liever niet zelfs. Het gaat toch goed zo? 2020 heeft bewezen dat mensen wel degelijk snel kunnen en willen veranderen. Wie had er begin van dit jaar gedacht dat we massaal zouden gaan videobellen? Dat virtueel borrelen de nieuwe trend zou worden? En dat de verkoop van kerstbomen dit jaar een piek zou bereiken?

Bij JEM-id is verandering het sleutelwoord. Wij streven onze doelen na door te blijven veranderen. Vaak helpt het om duidelijk voor ogen te hebben waarom de verandering nodig is, wanneer de verandering noodzakelijk is en hoe deze verandering bereikt kan worden.

Een mooi voorbeeld hiervan is Flori2days. Wanneer er begin dit jaar iemand met het voorstel zou komen om in de sierteeltsector een online evenement te organiseren, was het idee waarschijnlijk snel van tafel geveegd. Maar toch bleek deze verandering succesvol. Veel kwekers en kopers zien het belang in van de verandering om te digitaliseren. Om te voldoen aan de financiële wetgeving is deze verandering in een stroomversnelling geraakt: in 2021 moeten alle transacties digitaal tot stand komen. En Floriday biedt de handvatten om dit te bereiken. De waarom, wanneer en hoe waren duidelijk; en Flori2days was een groot succes.

Wat doe jij om te blijven veranderen?


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Luister terug: Studio 0174

ACTUEEL HORTI THEMA - In het kader van het actuele horti thema Marketing & Communicatie sloot Wilfred Fransen...