
Webinar over impact AI op mkb
Hoe komt het dat er wel al een digitale keurmeester is die de kwaliteit van de tomaten uit het Westland...
De initiatiefnemers van de ‘Geef kleur door’ campagne komen in actie om op steeds meer plekken in Nederland verse groente en fruit aan te bieden. Van school- en sportkantines tot bedrijfsrestaurants en ziekenhuizen. Het NAGF en Food Cabinet willen in de publieke ruimte meer aanbod van groenten en fruit in plaats van de welbekende automaten vol met zoete, zoute en vette producten. Ook wordt er ingezet op nudges in de supermarkt om de consumptie te vergroten, waarvan het NAGF met een test heeft gezien dat dit écht werkt. Iedereen die zich bij de campagne wil aansluiten wordt opgeroepen om contact op te nemen met ‘Geef kleur door’, zodat er samen kan worden gekeken naar de mogelijkheden. De ambities van ‘Geef kleur door’ zijn groot: de initiatiefnemers willen de kaart van Nederland steeds verder inkleuren met plekken waar extra groenten en fruit zijn toegevoegd.
Over ‘Geef kleur door’
‘Geef kleur door’ is een initiatief van Nationaal Actieplan Groenten en Fruit en Food Cabinet in samenwerking met Rijk Zwaan, Nature’s Pride, Ministerie van Landbouw Natuur en Voedselkwaliteit, Fruitvooruit, Fruitmasters, The Greenery, Oxin Growers,Koninklijke Vezet, LTO Nederland, Glastuinbouw Nederland, ZLTO, LTO Noord, LLTB, Staay Food Group en GroentenFruit Huis en wordt ondersteund door Unicef Nederland, Fruit op je werk, Maag Lever Darm Stichting en Arts & Leefstijl. Kijk op geefkleurdoor.nl voor meer informatie en nieuws.
Bekijk hier de campagnevideo
Hoe komt het dat er wel al een digitale keurmeester is die de kwaliteit van de tomaten uit het Westland...
Met trots introduceren G&G Flowers en Wico Flowers samen met veredelaar Floritec deze week maar liefst vier...
Donderdag 22 april presenteren de jonge boeren en telers een manifest met hun toekomstvisie aan de...
Instagram: Transportband op transport 20-04-2021 10:37 |
Slimme robots vergroten waarde verse groente 20-04-2021 10:28 |
Minder verlies product en kwaliteit door Liquidseal 20-04-2021 10:13 |
Plantion veilt op Koningsdag 20-04-2021 10:13 |
'De spelregels veranderen' 20-04-2021 09:51 |
Pothortensia’s HBA testen goed op houdbaarheid 20-04-2021 09:49 |
Instagram: Soepeltjes 20-04-2021 09:45 |
Greenyard stel verwachting omzet naar boven bij 20-04-2021 09:43 |
Royal Lemkes boekt successen in bewogen jaar 20-04-2021 09:42 |
1 op 5 werknemers zag niemand tijdens het werk 20-04-2021 09:36 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties