Groter marktaandeel voor food in online bestedingen

12-02-2018    10:18   |    Goedemorgen

Van alle online bestedingen groeide de productgroep 'food' het hardst in het laatste kwartaal van 2017.

In vergelijking met het laatste kwartaal van 2016 gaven Nederlanders maar liefst 52 procent meer uit aan de categorie 'food' binnen online aankopen. Dat staat in de Thuiswinkel Markt Monitor die begin maart gepubliceerd wordt.

Online supermarkten gaan lekker. Hun populariteit stijgt steeds harder. En dus worden ze voor telers ook een interessante partij. Na Food/Nearfood was Health & Beauty een sterke stijger (46%), gevolgd door Schoenen & Personal Lifestyle (25 procent). Kortom, voer is aan een online opmars bezig en we vinden het steeds normaler om voedsel online te bestellen.

In totaal is er in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst vijftien procent meer online besteed. Dat internet, dat gaat nog eens een groot ding worden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Koppert Cress scoort op Horecava

Het gerecht van Koppert Cress en Gro tijdens het FSIN Brunchcongres 2019 viel in de smaak. Hun gezamenlijke inzending, de gegrilde flatbread...

App biedt gewasadvies op afstand

De Duitse AgTech start-up Farmee werkt samen met het adviesbureau Delphy om telers op afstand te ondersteunen met advies. Samen lanceerden...

Han de Groot wordt directeur VPN

VPN maakt als belangenbehartiger van de potgrond- en substraatsector een professionaliseringsslag door. Dat gaat nu een stap verder met de...