Plantion biedt dagelijkse digitale catalogus

16-10-2019    10:18   |    Goedemorgen

Bloemist en vakhandel kunnen voortaan beter en makkelijker online bij Plantion inkopen. De nieuwste versie van Plantion Digitale Marktplaats bevat naast andere verbeteringen namelijk een spectaculaire nieuwe functionaliteit: Klokaanbod.

Dit is een digitale catalogus met alles wat er op de betreffende dag voor de klok komt. De catalogus wordt dagelijks samengesteld via twee ‘fotostraten’ waar alle aangevoerde producten doorheen gaan.

“Klokvoorverkoop en Kopen Op Afstand worden steeds populairder. Daarvoor is het belangrijk dat de koper goede partijfoto’s kan bekijken. Niet alle kwekers leveren professioneel beeldmateriaal aan en foto’s uit het VKC-archief laten geen actuele partijen zien”, zegt projectleider Klokaanbod Eva Asijee. “Plantion wil graag een belangrijke positie hebben bij bloemisten in West-Europa. Goed beeldmateriaal is daarvoor een must. Je kunt van een bloemist in Zuid-Duitsland immers niet verwachten dat hij elke dag naar Ede komt.”

Betrouwbaarheid
Kopers die de nieuwe functionaliteit willen gebruiken, loggen in op de Plantion Digitale Marktplaats en klikken op Klokaanbod. Ze zien dan representatieve foto’s in hoge resolutie van alle bloemen en planten die bij het eerstvolgende veilmoment worden aangeboden. Asijee: “Actuele en kwalitatief goede foto’s dragen bij aan de betrouwbaarheid. We maken de foto’s daarom zo dicht mogelijk op het veilmoment, maar zorgen er wel voor dat de koper genoeg tijd heeft ze te bekijken.”

Geautomatiseerd
Om Klokaanbod mogelijk te maken, investeerde Plantion in twee professionele fotostraten, één voor bloemen en één voor planten. Deze kunnen tot tweeduizend partijen geautomatiseerd vastleggen. Behalve voorafgaand op het digitale platform toont Plantion de foto’s ook tijdens het actuele veilen op beeldschermen in de afmijnzaal.

Naast de toevoeging van Klokaanbod bevat de nieuwe versie van de Plantion Digitale Marktplaats nog enkele belangrijke verbeteringen. Ilse Heddema, samen met John van der Voort verantwoordelijk voor de digitale marktplaats: “Het platform is responsive gemaakt en daardoor nu op alle apparaten goed te gebruiken. Dat is belangrijk aangezien steeds meer klanten inloggen vanaf een smartphone of tablet.” Verder is de look and feel aangepast en is het gebruiksgemak vergroot dankzij betere dropdownmenu’s en een moderne, overzichtelijke weergave. Ook erg handig: een vergeten wachtwoord is voortaan automatisch op te vragen. Zie ook deze promo van de vernieuwde Plantion Digitale Marktplaats.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Missie naar de VAE

Dutch Greenhouse Delta wijst via Twitter op de economische missie die van zondag 12 t/m donderdag 16 januari...

Instagram: Truckspray

Steenks Service heeft een nieuwe spraytrolley met 200 liter-tank in ontwikkeling. Niet om te gebruiken in de...