Klaar voor de toekomst dankzij GreenCommerce

Klaar voor de toekomst dankzij GreenCommerce

De afgelopen 1,5 jaar heeft StC International ingezet op het toekomstbestendig maken van de organisatie, mede door verschillende uitbreidingen aan hun GreenCommerce softwarepakket in gebruik te nemen. Dankzij een verbeterslag in de loods via de WMS App, QC App en een overgang naar palletregistratie, heeft StC International meer grip op de dagelijkse werkzaamheden en zijn zij klaargestoomd voor de toekomst.

Direct na oprichting is StC International begonnen met GreenCommerce om hun processen te digitaliseren. Als handelsorganisatie in de AGF sector staat StC International voor kwaliteit en transparantie. Ze leveren jaarrond groenten en fruit en exporteren dit wereldwijd. Naast hun hoofdlocatie in Honselersdijk, hebben ze ook locaties in Polen en Frankrijk. De afgelopen 5 jaar zijn ze als organisatie hard gegroeid in personeel, teeltlocaties en volume product.

Om deze groei aan te kunnen, hebben zij vorig jaar de keuze gemaakt om samen met jem-id de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Maurik Molenaar, Operational manager bij StC International, begint: “Een aantal jaar geleden zijn we verhuisd naar een ander pand en hebben daarmee een eigen hal tot onze beschikking gekregen. Om de aanhoudende groei aan te kunnen, zijn we samen met jem-id gaan kijken naar de mogelijkheden in GreenCommerce. Van teelt tot verkoop en productie; alle schakels zijn daarin meegenomen.”

Verbeterslag door automatisering
Vanwege de overgang van partijregistratie naar palletregistratie zijn verschillende uitbreidingen voor hen beschikbaar geworden in GreenCommerce, zoals de WMS App en de QC App. In de loods werken orderpickers en kwaliteitsmedewerkers dagelijks met tablets die in directe verbinding staan met het verkoopsysteem. Maurik: “We hebben nu direct inzicht in de kwaliteitsstatus via de QC App en met de WMS App is er meer inzicht gekomen in de loodsprocessen. We worden niet zo snel meer verrast omdat wijzigingen direct inzichtelijk zijn en we er kort op kunnen zitten. Het orderpickproces is daarmee stukken vereenvoudigd.”

Ook bij het commerciële proces is een verbeterslag aangebracht. Wijzigingen die tijdens de verkoop worden doorgevoerd, zijn direct inzichtelijk in de loods. Dit zorgt voor minder communicatiemomenten tijdens het proces. Maurik gaat verder: “Ook zijn we sinds kort onze mogelijkheden met Power BI aan het onderzoeken via het Datawarehouse pakket van GreenCommerce. Uit deze dashboards halen we steeds meer waardevolle informatie. Het is heel interessant om mee te kunnen kijken met processen en daar conclusies uit te trekken.”

Naast de processen bij StC International op locatie, is een aangesloten teler aan de slag gegaan met GreenXchange; het aan GreenCommerce gekoppelde telerplatform. “De applicatie zorgt ervoor dat onze teler zelfstandig kan werken en informatie is met de invoer in GreenXchange voor alle betrokkenen inzichtelijk”, aldus Maurik.

Toekomstperspectief
StC International is gedreven om deze groei verder door te zetten. Mede door de samenwerking met jem-id hebben zij alle resources in huis om de afdelingen nog beter op elkaar af te stemmen. “Bij jem-id werken mensen die bereid zijn om overal over mee te denken. De lijntjes zijn kort en dat werkt erg prettig. Zij begrijpen onze uitdagingen, die soms bedrijfsspecifiek zijn, en proberen vanuit de software een oplossing te zoeken. Dat zorgt ervoor dat we met StC International snel stappen kunnen zetten.”

 

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!